ПРОСВЕТНИ ИНФОРМАТОР

Почетак » Наставне методе » Стрипови на тему

Стрипови на тему

Ток обуке:

Наставник започиње час задавањем теме. Поставља неколико сличица, у форми стрипа, на модерацијску таблу. Ученици треба да поређају слике по логичном реду како би добили смислену причу (задавањем редног броја сличице или лепљењем сличица по реду). Након формирања стрипа на тему (логичног редоследа сличица), ученици треба да детаљно опишу у форми текста сваку сличицу и придруже јој одговарајући текст. На крају сваки ученик треба да изврши систематизацију, односно да изведе свој закључак читаве приче.

Ова метода је намењена за развијање логичког мишљења као и креативности код ученика. Уз ову методу ученици усавршавају своје:

  • писмено изражавање
  • самостално размишљање
  • структурирање и формулисање текста
  • вештине систематизације

Најпогодније је радити у групама или паровима. Обавезна је анализа и дискусија, где ће ученици да изврше процене резултата, повезивање претходног и новог градива и извођење закључака у вези са задатом темом. Неопходно је напоменути да је ова метода веома интересантна за ученике.

Материјали:

Припреме наставног материјала зависе од теме, али су углавном дуготрајне и опсежне. Наставник треба да има идеју од које ће кренути. Онда треба да осмисли како да интегрише садржаје у форму стрипа. Да одреди потребан број (али не превелики) слика. Да претпостави како ће ученици тумачити слике (да не дође у ситуацију да да ученицима нерешив проблем). Треба да наслика сличице или да их пронађе (рецимо на интернету) или направи на неки други начин.

У зависности од предмета у коме се користи ова метода, могу се користити:

  • Модерацијска табла, сличице на папиру и остали потребан прибор
  • Рачунари и пројектор

Примери:

Поређај ових 6 сличица по логичном реду, тако да добијеш смислену причу. Унеси одговарајуће бројеве од 1 до 6 у квадратиће доле десно. (можеш евентуално и да исечеш слике и да их залепиш по реду).

Опиши овај сликовито представљен догађај у форми одговарајућег текста.

Додели текст одређеним сликама. Пиши прецизно, живо и доследно.

Употреба:

Ова метода може се користити код увођења новог градива. Погодна је и када ученици имају неко предзнање о теми коју обрађују.


1 коментар

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Услови коришћења

Creative Commons лиценца
Ово дело под називом Просветни информатор, чији је аутор Информатива портал лиценцирано је под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Делити под истим условима 3.0 Србија .
%d bloggers like this: