ПРОСВЕТНИ ИНФОРМАТОР

Почетак » Вести » Досадашњи рад

Досадашњи рад

Уочи 100 дана рада Владе министар просвете Срђан Вербић каже за Курир да за досадашњи рад заслужује највишу оцену – петицу. Открива и да му премијер Александар Вучић замера што је превише реалистичан кад даје изјаве, али и да му пулс „скаче“ и на 200 откуцаја откако седи у Немањиној 11.

srdjan-verbicСвакако ће звучати нескромно, али бих себи дао пет за оно што смо мој тим и ја урадили за првих 100 дана Владе. Верујем да се све не види споља и да није све интересантно јавности. Али оформио сам тим који зна шта ради, има енергије и, без обзира на огромна очекивања и велике тешкоће, решава проблеме. Ако ни због чега другог, себи бих дао највишу оцену баш зато што сам успео да оформим тим у који имам потпуно поверење и за који верујем да ће тек дати резултате.

 Било је турбулентних момената, да ли сте се покајали што сте прихватили министарску палицу?

– Нисам, ниједног момента. Не ради се овде о мени. Кад би постојао систем у ком није важно ко је министар, у којем је могуће да министар дође и каже „ово је претешко за мене, идем ја сутра“, а да му онда сви одговоре „све је у реду, нема проблема, систем ће опстати и без тебе“, онда би таква врста размишљања била у реду. Али систем није такав, постоје послови који морају да се ураде, и не размишљам о томе да ли је требало да прихватим или не. Било је, наравно, ситуација кад ми је пулс скакао на 200 откуцаја.

Који су то моменти?

– Први радни дан, најаве штрајкова, поплаве, медијска акција која се тиче нерегуларности у образовању, кад није било дана а да ме није било у медијима… Више бих волео да тада нисам био ту и да нисам радио. Али у овом послу човек не може да бира кад ће ићи на годишњи одмор. Кад смо код годишњег, радујем му се, а знам и да ће са приближавањем 1. септембра моје срце морати да се навикне да више нема пулса испод 100 откуцаја.

Имате ли подршку премијера у раду? Шта вам замера?

– Засад имам апсолутно најкоректнији могући однос с њим. Замера ми што сам превише реалистичан, што сам смркнут кад дајем изјаве и причам о решавању проблема, а не дајем наду и обећања. Признајем, више волим да будем реалистичан, али и не волим да дајем обећања која не могу да се испуне. У сваком случају, схватам колико је важан моменат давања оптимистичнијег погледа на свет и не бих се прихватио овог ресора да не мислим да на крају мандата неко неће рећи да је дошло до помака у просвети. Ето, очекујте од мене оптимистичније изјаве.

Досадашњи учинак

ПРАВИЛНИЦИ И ЗАКОНИ

Шта је Министарство просвете урадило за ова прва три месеца?

– Наше активности углавном су биле усмерене на доношење и измене закона, 18 правилника смо урадили до сада, и тиме смо врло задовољни, пошто је школска година завршена убрзо по формирању Владе. Нисмо успели да припремимо акционе планове за спровођење стратегије развоја образовања, то је један од пропуста.

____________

Извор: Курир

Оставите одговор

