ПРОСВЕТНИ ИНФОРМАТОР

Почетак » Вести » НПС: Увођење једносменског рада приоритет

НПС: Увођење једносменског рада приоритет

Илустрација

Национални просветни савет предложио је увођење једносменског рада у школама, а истовремено је, кажу, потребно размотрити стандарде и квалитет уџбеника и наставних планова. Министар Вербић подсећа да је најважнији интерес ђака.

Треба изменити правилник о врстама стручне спреме који прописује шта ко од квалификација мора да има да би предавао одређен предмет у школама, кажу у Министарству просвете. Број часова у настави мора да буде усклађен са законом, тако да може бити мање часова обавезних изборних предмета.

„Мислим да је сада посао пре свега на Заводу за унапређивање образовања и васпитања да ревидира план за основну и за средњу школу, да уради анализу да ли и колико сви предмети испуњавају оно што су циљеви образовања и да у складу са тим Националном просветном савету предложи решење“, каже министар просвете, науке и технолошког развоја Срђан Вербић.

У Националном просветном савету сматрају да је приоритет увођење једносменског рада.

Професор Александар Липковски, председник Националног просветног савета каже да и ако се не смањи време које ћаци проводе у школи, него се продужи, треба да се другачије расподели. Истиче да је потребно да се велики део обавеза које ђаци имају код куће обављају у школи.

А новине очекују и научнике. После оснивања репозиторијума, односно базе докторских дисертација и при ресорном министарству, у скупштинску процедуру ускоро улазе Измене и допуне закона о научно-истраживачкој делатности.

Тим законом први пут се предвиђа постојање одбора за етику.


Извор: РТС

Advertisements

2 коментара

  1. Lola каже:

    Lepo, potpuno se slazem… samo odakle novci za to? Koliko ce onda skola jos biti potrebno? A da bi ucenici bili duze u skoli morate da im ponuditi i rucak, jos neke sadrzaje… ne mogu da se ucenici samo vuku po prasnjavim ucionicama. Da li uopste znate kakvo je stanje u skolama? Dva kompjutera – na 60 profesora! Sve je to kao i dualno obrazovanje, u sistemu gde nemas proizvodnju, spisak lepih zelja!

    Liked by 1 person

  2. Rada каже:

    I,dalje se samo fantazira kad je planiranje nastave u pitanju.
    Ali,planeri(ne bi ih drugacije nazvala,s’razlogom)nikako da nauce odakle se pocinje sa planiranjem.
    Ne da ne bi bi bilo dobro,vec bi bilo idealno ,da deca imaju nastavu u jednoj sneni. Na taj nacin bi bilo reseno pitanje dodatne i dopunske nastave,sekcia,druge vannastavne aktivnost,i i da ne nabrajam cime su sve deca angazovana,kao i njihovi nastavnici. Ne bi se medjusobno raspravljali,kada ce i u kom prostoru svako od njih obavljati soju obavezu.
    Znaci „planeri“ moraju prvo da isplaniraju novac i skole koje moraju biti sagradjene u rekordnom roku da bi svako dete i nastavnik imao svoj prostor za rad,i da svi mogu u isto vreme da udju u taj prostor.
    E,kada to rese(prostor)onda slede i ostale stvari i zahtevi( prvenstveno od nastavnika)
    A ja sam sigurna da ce i uspeh dece biti mnogo bolji.
    Dok se ne resi taj osnovni problem,svaka druga prica je cista UTOPIJA ,pogotovu ako imate skolu od 2_3000 djaka ,a pri tom jedan deo tih djaka nema ni po sadAsnjim kriterijumima,uslove za rad.

    Свиђа ми се

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: