ПРОСВЕТНИ ИНФОРМАТОР

Почетак » Вести » АКТИВ НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ БЕОГРАДА – Записник са ванредног Стручног актива

АКТИВ НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ БЕОГРАДА – Записник са ванредног Стручног актива

АКТИВ НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ БЕОГРАДА

8. МАРТ 2016. 18:00 ШКОЛА „ДРИНКА ПАВЛОВИЋ“

Једина тачка дневног реда је проблем који је настао око општинског такмичења из биологије за основну школу.

На почетку је Марина Дрндарски поздравила присутне испред школе Дринка Павловић и општинског актива општине Стари град. Представила је Жељка Томановића, декана Биолошког факултета, Душка Благојевића, председника Управног одбора Српског биолошког друштва и Алексеја Тарасјова, исто из СБД.

Дејан Бошковић, уредник Биоблога, који је ових дана имао посећеност од 25 хиљада и више и најважнији је блог на свом порталу, поменуо је да већ два дана стижу информације из читаве Србије, а Марина је поменула да се чула са колегама из Зрењанина, Новог Сада и Ваљева, који такође организују састанке актива. Албина Холод, председница београдског актива, управо је гостовала у Београдској хроници поводом овог питања па ће се касније придружити активу.

Марина је дала реч Душку Благојевићу из СБД, који се свима извинио, и рекао да је ово што се десило далеко од свих намера СБД. Поновио је информацију како је 9.10. направљено трочлано организационо тело, у саставу Горан Аначков, Жељко Томановић и Ана Блечић, и како им је дата аутономија да бирају екипу која ће радити тестове и која је требало да буде аутономна. На састанку СБД су тада усвојени календар и правилници али се нису мешали у избор стручног тима за тестове. За сутра (9.март) у 14 сати је заказана седница Управног одбора СБД на којој ће се дискутовати о проблему.

Марина је затим дала реч декану Биолошког факултета Жељку Томановићу, који се свима захвалио на позиву и изјавио жаљење што је овакав повод. По његовим речима, питања за тестове је правио Драган Ђурић, гимназијски професор, који је заправо направио пул питања, а Јелена Станисављевић, професорка методике наставе биологије на Биолошком факултету у Београду, из тих питања изабрала је питања за такмичење.

Проф. Томановић је изнео и званичне статистике да је од 11333 ученика који су у Србији изашли на општинско такмичење 44 ученика прешло праг за одлазак на градско/окружно, што је 0,4%.

Поново је постављено питање ко је одобрио питања и одговор је био Јелена Станисављевић. На питање какав коментар је Јелена дала, Марина је одговорила да су њу позвали да изнесе свој став, али није одговорила.

Албина Холод се извинила због кашњења и објаснила да је управо била уживо у ТВ емисији на ову тему. Подсетила је на ситуацију током такмичења када наставници нису знали на каква питања деца одговарају, и да би вероватно прекинули такмичење да знају о чему се ради.

(Марина је овде убацила и да на факултету није било никога од дежурних особа ко би могао да да информације.)

Цела ситуација је велики шамар наставницима јер изгледа као да наставници у Србији нису припремали децу за такмичење, како се поставила и водитељка емисије у којој је Албина гостовала.

Марина је пустила тонски снимак реаговања ученика из њене школе после теста, где су негодовали што се захтева да бубаче лекције напамет и не желе да иду на даље такмичење ако буде исти тип питања. Дејан је поменуо и хелицере и педипалпе у питањима за шести разред и латинске називе врста.

Ако би наставници дали легитимитет овом тесту, дали би легитимитет и оваквом начину изучавања биологије. Није било никаквих асоцијација или Венових дијаграма.

Наставници са Чукарице: поштовали смо пропозиције, али када су прегледани тестови нико од наставника није умео да их уради без кључа. Не желимо да бежимо од такмичења него од овакве биологије. Деца не желе смањење критеријума. (слагање присутних)

Душко и Марина су поменули да Биолошки факултет мотивисањем ђака добија будуће студенте, а да оваквим ситуацијама долази до одбијања и ђака и наставника од СБД и факултета.

Радмила Ристић: Овакав фијаско се никад није десио. У петом разреду на првој страни латински називи, на последњој страни делови микроскопа где се траже неважни делови као што су ручица, подлога итд., затим Петријева шоља, и то су питања која доносе по два поена. У седмом разреду се траже клицини слојеви, разне врсте зглобова (кугласти, шарка итд.).

Радмилин став је да је требало прегледати тестове, да аутори морају да се потпишу, да деца морају да раде тест под шифром, а да сада мора да се крене од нуле и да се пажљиво бирају они који ће правити даље тестове.

Весна Стевуљевић: За 30 година рада, овакво понижење и срамоту нисам доживела. Да наставници направе овакав контролни, добили би отказ. Као примере је навела трипанозому (градиво шестог разреда на тесту петог), затим шарана сваштоједа који је на тесту изабран да буде врста која то није, папрати које нису ни требале да буду на тесту.

Марина је такође поменула буквално транскрибоване енглеске називе, нпр. једну врсту морског краставца који се на енглеском зове морска јабука а на српском не постоји тај назив, затим смокву банијану итд.

Марина: ко је писао овај тест треба да врати дипломе.
(громогласан аплауз)

Светлана Конта из актива Новог Београда: код нас је учествовало око 80 ђака по години (око 320 укупно) али НИКО није прошао на следећи ниво такмичења и нису ни истакли резултате. У седмом разреду најбољи резултат је 61 бод, а од тих око 320 ђака петоро има преко 70 бодова.

Установили су да су тешка питања била из Клета (5, 6, 8 разред) а за седми разред уџбеник Завода, али не онај обични него неки други који ретко ко користи јер је закључено да није добар. Светлана каже да су деца свуда плакала и излазила са полуурађеним тестовима, и да се око тога сви слажемо. Питање је да видимо шта сад?

Дејан је питао Душка да ли ће сутра СБД уважити наше мишљење (а Марина додала да је важно да наша вечерашња порука буде и на ННВ Биолошког факултета).

Душко је рекао да да, све што будемо рекли он ће пренети на Управном одбору, где долазе представници и Београда и Ниша и Новог Сада итд.

Колегиница географ из школе Стари град је напоменула да је у питању системска грешка и да је инфантилно пребацивати сву кривицу само на Јелену Станисављевић (која је требало да позове људе из основне школе а не из гимназије да помажу око питања). Ако се не слуша база, и сутра и следеће године ће опет бити грешака и у уџбеницима и на такмичењима.

Поменути су коментари ученика „ви нас учите једно а они траже нешто сасвим друго“, и питање зашто уопште деца да иду на такмичење кад у старту треба 90 поена и да се учи из десет уџбеника и додатне литературе.

Албина је подсетила да се и ранијих година дешавало да се спусти праг. Питање је да ли нама уопште треба праг?
Прошле године је био огроман број ђака на градском такмичењу (867), а сада се отишло у супротну крајност.
Жељко Томановић је поменуо идеју да се можда одреди да на окружно иде 40% ученика.

Албина: Сада је поента у квалитету теста, јер лоше урађен тест не мери ко треба да прође на даље такмичење, и наставници су данас овде због грешке организатора.

Јелка: Професорка Станисављевић убудуће треба да не присуствује испиту за полагање за лиценцу.

Наставници су поменули и да је потребно променити читав однос према наставницима биологије. Прошле године када су ученицима дати бајате кифле и вода којој је истекао рок трајања, наставницима који су се бунили је речено да не умеју да читају етикету и да је то датум производње. Тако и сада немамо никакве стандарде него ђаке излажемо рату издавача.

Весна Богдановић: Овде постоји ланац кривице. Не може само једна особа да прави тест и да нема правилника о изради питања. Није та особа једини кривац и противзаконито је било уопште дати то њој да сама ради.

Питања: Ко је верификовао тест? Зашто ми уопште морамо да тражимо решење ове ситуације? Које су санкције за госпођу? Новац се разбацује на организацију а наставници морају без накнаде да раде недељом.

Поменуто је да је група родитеља из Београда ангажовала адвоката и да ће тужити Биолошки факултет.

Затим се говорило о дипломама. Разни активи су имали идеје да сами дају дипломе. Дејан Бошковић је напоменио да наставници немају право да дају те дипломе.

Албина: не треба ми да одређујемо диплому, ми треба да одредимо да ли водимо децу даље на такмичење, и ако се донесе закључак да се иде даље треба одредити која деца иду даље.

Питање: Да ли је исти „тим“ правио и тест на окружном нивоу?
Томановић: Још није направљен званични облик теста за окружни ниво. Позвао је наставнике да помогну у изради теста, али су присутни одбили уз образложење да је премало времена, а превише других обавеза.

Поново је напоменуто да су у Београдској хроници поставили питање „ко ће бити крив?“ а да су инсинуирали да су то наставници који нису припремали децу.

Дејан је нагласио да је од тачно 300 коментара на биоблогу 299 подржавало наставнике, а да је само један био против наставника.

Поставило се питање шта је са ученицима којима је потребна потврда о освојеном месту на такмичењу како би добили Вукову диплому.

Марина се запитала да ли сада треба овако да предајемо као на тесту или да замолимо Факултет да подржи ону функционалну биологију по којој су наставници и раније радили.

Марина каже да су је прво питали да учествује у прављењу теста али да се скоро одмах повукла из личних разлога. Она је ипак послала већ направљених 45 питања из екологије, од којих се ниједно није нашло на тесту.

Светлана Конта је подсетила да шта год да се сада договоримо, увек ће неко бити незадовољан и да треба да пресечемо и донесемо неке закључке.

Први предлози:
Душко:
-поништити тест
-наградити децу (оставити активима школе да одлуче)
Наставници: То нису активи школа него активи општина.
Душко: добро, не знам како сте организовани, активи општина.
Весна: Сва деца која су учествовала треба да добију диплому за општинско такмичење.

Жељко Томановић: Општине различито реагују, већ су се јављале општине ван Београда и оне имају много различитих идеја.
А да се понови општинско такмичење?
Наставници: Нема шансе, немамо времена, морамо да спремамо ђаке за матурски тест.

Алексеј Терасјов: као чланови СБД наставници треба да задрже своја два члана на гласању и да на тај начин утичу.

Весна Стевуљевић нас је све подсетила да смо пре неколико година већ имали велики састанак СБД и да касније није било комуникације, узете су паре за чланарине и није послат обећани часопис. Наставници углавном нису чланови СБД и тешко да ћемо се учланити.

Дејан је напоменуо да ми сада само дајемо мишљење а не гласамо. Наше мишљење ће сутра изнети на састанку СБД.

Затим су формулисане изјаве о којима ће се гласати:

  1. Да ли ћемо прихватити да настављамо са овогодишњим циклусом такмичења ако СБД спусти праг?
  2. Да сви прођу директно на градско (нико није пао) али да се зна ко су састављачи питања за тај ниво.
    (додатни проблем: неким ђацима је потребна диплома на којој пише место на општинском такмичењу).
  3. Да се општинско такмичење поништи, да даљих такмичења ове године нема, али да министарство обезбеди одговарајуће дипломе.
  4. Да решење нађу они који су и направили проблем а да се ми не мешамо.

Гласање:

  1. За – 0, против – 54
  2. За – 4, против – 50
  3. За – 48, против – 6
  4. За – 5, против – 42, уздржаних – 3

ПРОГЛАШЕНО ЈЕ ДА ЈЕ ЗВАНИЧАН СТАВ АКТИВА ТРЕЋИ ПРЕДЛОГ (ДА СЕ ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ ПОНИШТИ, ДА ДАЉИХ ТАКМИЧЕЊА ОВЕ ГОДИНЕ НЕМА, АЛИ ДА МИНИСТАРСТВО ОБЕЗБЕДИ ОДГОВАРАЈУЋЕ ДИПЛОМЕ). ТАКОЂЕ, АКТИВ НЕ ПРИСТАЈЕ НА СПУШТАЊЕ ПРАГА, ЈЕР БИ ТИМЕ ДАО ЛЕГИТИМИТЕТ ОВАКВИМ ТЕСТОВИМА КОЈЕ НИПОШТО НЕ ОДОБРАВА.

Додатна гласања:
-Да ли сте за то да се деци дају дипломе СБД?
Нико није био против
-Да ли сте за то да се писци тестова позову на одговорност?
Сви су гласали за, нема не, нема уздржаних

Питања за декана Биолошког факултета Жељка Томановића:

-Како се осећате након свега овога? Одговор: Веома лоше и жао ми је што је све овако испало, а заиста смо ушли у причу са жељом да отклонимо неке пропусте у организацији из ранијих година.

-Да ли сте видели тестове?
Нисам унапред јер имам дете школског узраста па би то био сукоб интереса. Видео сам их касније и исто сам реаговао као и ви.
-Молимо вас да се у петак на ННВ Биолошког факултета прочитају наши данашњи закључци.
-Да ли сте питали Јелену Станисављевић и какав је њен коментар?
Она сматра да је све у складу са планом и програмом и стоји иза тих тестова.

Јавила се за реч студенткиња која је прошле године похађала наставу код Јелене Станисављевић и рекла да је ово системски смишљано. Јелена је студентима јавно говорила „једва чекам да их видим кад буду видели шта их чека на републичком“.

У 20:14 је завршен званични део састанка Актива.

У Београду,

8.3.2016.

Записничар
Жељко Станимировић


Извор: bioloskiblog.wordpress.com

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: