ПРОСВЕТНИ ИНФОРМАТОР

Почетак » Вести » Електронске анкете о стручном усавршавању

Електронске анкете о стручном усавршавању

Сви запослени у образовању ускоро ће добити своје шифре помоћу којих ће моћи да се улогују на јединствен информациони систем Министарства просвете да виде које податке су школе, факултети и институти о њима попуњавали, али и да сами унесу промене.

База отворених података, коју је Министарство успоставило прошле године, сада ће бити надограђена, а једна од новина је да ће наставници сами моћи да унесу податке о броју сати стручног усавршавања, које добију након похађања семинара, као и да те програме оцене попуњавањем електронске анкете.

Помоћник министра просвете Милован Шуваков подсећа да су досад наставници морали да попуњавају „папирну“ анкету по завршетку семинара и то пред реализаторима програма стручног усавршавања, што је могло утицати на њихову објективност.

– Новина је и што ће се у информационом систему први пут појавити и подаци о предшколским установама у чему имамо помоћ УНИЦЕФ-а, а планирамо да прикупимо податке и о научноистраживачким организацијама. Тренутно податке у информациони систем уносе приватне високошколске установе, с обзиром да смо досад имали само регистар основних и средњих школа и државних факултета, са читавим низом информација, од броја и локација школа, стручне спреме наставника, броја и структуре одељења, колико ђака учи по индивидуалним образовним плановима… – каже Шуваков.

Запослени који су у школи одржавали информациони систем досад нису били плаћени, а једна од кључних промена је што је новим ценусом предвиђен одређени проценат ангажовања по том основу и то пропорционално броју одељења за које је особа задужена. Ако, рецимо, школа има 50 одељења, плата административно-техничког радника биће 20 одсто већа, а ако у тако великој школи буду ангажоване две особе, оне ће имати за 10 одсто већу зараду. На овом послу могу да буду ангажовани сви који имају квалификације за административно-техничког радника, укључујући и наставнике са непуном нормом. Одлуку коме ће поверити тај посао доноси директор школе, који као овлашћено лице одговара за тачност података.

follow us facebook

Захваљујући отвореним подацима, јавност је прошле године први пут имала прилику да види колико по школама има технолошких вишкова и слободних радних места. Имена запослених су била заштићена, али је зато била „видљива“ њихова стручна спрема и норма са којом раде. Школе тренутно те податке уносе и они ће врло брзо бити на порталу, након чега следи преузимање по идентичној процедури као и лане: најпре се ангажују технолошки вишкови, потом запослени са такозване листе Б, који су засновали радни однос са непуном нормом, а ако ни међу њима нема одговарајућих профила, директор расписује конкурс.

– Синдикати су такав механизам прерасподеле прошле године оценили као одличан, а ове године министар просвете је најавио да ће контрола бити појачана како би се спречиле евентуалне неправилности. На нивоу школских управа постојаће и ове године посебне комисије које ће све то пратити, а у њима ће бити и представници синдиката – објашњава Шуваков.

На питање када ће електронски дневник бити стандард у свим школама, Шуваков каже да је тема за дискусију да ли родитељи треба да имају увид у те податке, али да је свакако важно да они буду похрањени на једном месту. На основу тога, објашњава, могу се предузимати мере за спречавање осипања из образовног система, могуће је евалуирати систем, али и појединце.

– Ако, рецимо, имате оцене из математике у свим разредима и резултате са завршног испита, ви можете да евалуирате не само ученика већ и наставника који га је оцењивао. То држави даје могућност да ради евалуацију својих запослених по питању оцењивања, али и да уведе бољу дисциплину у оцењивању – наводи само неке од бенефита електронског дневника.

На питање да ли је за успостављање информационог система била потребна добра воља, с обзиром да су средства за ову намену пре много године стигла и потрошена на друге ствари, Шуваков одговара да је требало променити однос према подацима. Звучи невероватна изјава синдиката да је тек бивши министар Срђан Вербић „успео да их преброји“

– Подаци су важни за било које доношење одлука, али два кључна елемента су да они морају бити поуздани и машински обрадиви. Стратешко планирање је немогуће у било ком сектору без података, па тако и у образовању. Цела прича о информационом систему није прича о информацијама већ да се ти подаци користе како би се одлуке доносиле на основу емпиријских података, а не на основу личних утисака. Моје мишљење је да су промене често рађене, а да нису биле базиране на подацима – истиче Шуваков.

Подаци о ђацима чекају измену закона

Он истиче да је информациони система осмишљен тако да може да се мења и надограђује. Наредни корак биће прикупљање података о ученицима, а предуслов за то је да се промени Закон о основама система образовања и васпитања, како би Министарство просвете могло да води те евиденције.

– Тренутно је дозвољено прикупљање података који се тичу завршног испита, а када база буде комплетна, то ће бити драгоцене информације које ће помоћи да се детектују аномалије и предложе мере за побољшање квалитета образовног система – каже Шуваков.

Извор: Данас


Pronadjite nas na FB

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: